LIVE SHOPPING EXPERIENCE

Finally. Soon all stores and restaurants will open up again and consumers will be happy to experience live-shopping. Online-Shopping is great and very convenient, but nothing to compare with a LIVE-SHOPPING EXPERIENCE: The situation of lockdown was very difficult as we could not leave our houses and most of our shopping we did online. We missed going out meeting friends and having a coffee on a nice terrace. We all know that we love to go out for shopping, food and entertainment! Nothing to compare sitting behind an i-Phone and ordering a pizza or doing “people watching” by phone. LIVE SHOPPING EXPERIENCE is the liberty having the choice to order in the store or to order online.

LIVE SHOPPING IS THE NEW EXPERIENCE WE LOVE.

More information about LIVE SHOPPING EXPERIENCE please contact me.

Die Verzweiflungstat

Die Nachricht von Migros-Chef Fabrice Zumbrunnen u.a. die Marken Globus und Interio zu verkaufen verunsichert die Märkte. Dies weil in den letzten Monaten noch gezielt an Globus festgehalten und die Marke Schild für Globus geopfert wurde. Die Verzweiflung scheint sehr gross zu sein - aus meiner Sicht macht es keinen Sinn den Verkauf öffentlich auszuschreiben - denn die mögliche Käuferschaft ist an einer Hand abgezählt. Die Migros will sich der Verantwortung gegenüber den Mitarbeitern aber auch den Standorten entziehen - als Frequenzbringer kann dies eine Welle von Schliessungen von weiteren Läden führen - da diese von den Frequenzen der Migros-Marken abhängig sind. Migros hätte vielmehr die Marke Globus schärfen und modernisieren müssen - jedoch ist diese veraltet und der teure Preis lässt sich mit der oft ungenügenden Beratungskompetenz nicht rechtfertigen.